• Frakt fr. 0 kr
  • Öppet köp 365 dagar

Logga in

Kundservice SoffaDirekt

Vanliga frågor


När får jag min vara

Den aktuella leveranstiden står alltid under köpknappen på produktnivå. När ni lagt en order får ni ett preliminärt leveransdatum i orderbekräftelsen. När din leverans hämtas av transportören får du ett mejl från oss med ett sändningsnummer, det kan du använda för att söka och se var din leverans befinner sig. Har du valt hemleverans kommer transportören kontakta dig för bokning av dag och tidsintervall. Har du valt att hämta på terminal kommer transportören informera dig om upphämtningen.

Hur går en leverans till

För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder en bra och smidig leverans. Vi kan erbjuda tilläggstjänster i form av kvällsleverans eller inbärning på de flesta postnummer. Vi skickar våra produkter i förstahand med Bring eller PostNord. Det innebär att oavsett vart i Sverige du bor så kan vi leverera lagervaror till dig inom bara några få dagar.

Vid köp av större möbler utförs möbelleveransen i följande fyra steg:

  • Ordern plockas och transport bokas.
  • Vid betald hemleverans blir du sms-aviserad av transportör.
  • Leverans utförs till terminal eller portdörr/tomtgräns, beroende på ditt val.
  • Du bär in och monterar produkten vid hemleverans.

Vid köp av mindre försändelser, såsom mattor, kuddar och liknande så levereras dessa till närmsta ombud. Därefter får du sms- eller telefonavisering om att paketet anlänt.

Hur lång tid tar det innan ärendet är löst

Självklart är vi måna om att din produkt ska uppfylla dina förväntningar, men ibland kan saker tyvärr gå fel. För att kunna hjälpa dig på bästa sätt vid reklamationer, transportskador och returer behöver vi ett skriftligt underlag från dig. Inkom med ordernummer och beskrivning av ärendet, bifoga gärna bilder som tydligt visar problematiken. Detta för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Tack för din hjälp! Skicka till reklamation@soffadirekt.se

Hur reklamerar jag min vara

Vi handlägger alla ärenden så fort vi kan. Har du en pågående reklamation kan svarstiden variera beroende på vad som inträffat. Vårt mål är alltid att svara så fort som möjligt. Kontakta oss om något känns oklart.

Kan jag få en senare leverans

Lagret kan hålla lagerhålla din order en månad extra. Du är välkommen att skriva in ditt önskemål i rutan information/kundtjänst när du lägger din order. Dubbelkolla att den informationen du angivit står i orderbekräftelsen. ar

Jag behöver ändra adress

Ska du kanske flytta eller vill du kanske ha soffan till sommarstugan? Då är det smidigast om du själv ändrar adress, direkt när du lägger din order, du ändrar leveransadressen genom att klicka på ”Ändra leveransadressen”.Om du redan lagt ordern och du vill ändra adress behöver du skicka in ett mejl till vår kundtjänst för vidare information och handläggning. Detta är för din säkerhet måste adressändring ske skriftligt.

Var är min orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas direkt per automatik till den mejladress som du uppgav vid beställning. Saknar du din orderbekräftelse vänligen kolla din skräppost. Kan du inte hitta den där är du välkommen att kontakta vår kundtjänst, kundtjanst@soffadirekt.se

Divan höger eller vänster?

Vi tänker alltid att man står framför soffan och tittar på den. Har du divanen på vänster sida när du står framför soffan är soffan vänsterställd.

U-soffa

Den längst utstickande delen på en u-soffa är det öppna avslutet. Om du beställer en u-soffa vänster, betyder det att det öppna avslutet (den längsta delen) är placerad på vänster sida när du står framför soffan och tittar på den.

Har ni någon butik?

Att den fysiska butiken har spelat ut sin roll idag är kanske att ta i men istället för kostsamma fysiska butiker vill vi hellre möjliggöra låga, bra priser till er som kunder via vår e-handel. De pengar vi sparar lägger vi bland annat på att kvalitetsutveckling på flera plan och vi fokuserar mycket på gröna snabba leveranser till er kunder.

Visste du att snittkunden åker 5 gånger till en butik innan man gör ett köp. Detta bidrar till negativa effekter på vår planet vilket vi inte vill vara en del av utan vårt mål i allt vi gör är att bidra till en hållbar konsumtion.

Tillsammans med dig så gör vi ett bättre val för miljön, till ett smartare och lägre pris, en vinst för vår framtid helt enkelt. Därför har vi idag inte några fysiska butiker.

OUTLET

Vi har en outlet i Norrköping, där vissa delar av vårt sortiment finns till rabatterade priser. Detta är fotoexemplar, returer och vissa reklamationer med mindre och en funktionsnedsättande skador.

Öppettider: tisdagar 12-16 och torsdagar 12-18. Välkommen om du vägarna förbi.

Läs mer om Möbeloutlet Norrköping

Hur gör jag om min vara är fraktskadad?

För synliga transportskador måste transportören meddelas direkt vid mottagandet med ett tillägg på följsedeln. Övriga transportskador måste anmälas omgående inom 24 timmar till SoffaDirekt via mejl. Dokumentera med fördel skadan för att underlätta samt påskynda processen. Som kund bär du ansvaret för att syna godset noggrant och påtala eventuella fel, skador eller avvikelser innan du signerar några dokument. Detta är viktigt för din säkerhet så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt i de fall en eventuell transportskada upptäcks.

Betalning

Qliro är vår betalningspartner. Detta ger både dig som kund och oss som företag en trygghet. Qliro har flera olika betalningsalternativ, där du bl.a. kan välja bland kortbetalning, banköverföring, faktura, delbetalning och köp nu, betala senare. För att ta del av villkoren hänvisar vi till Qliro´s villkor för faktura som du hittar här samt Qliro´s villkor för delbetalning som du hittar här.

Vid fakturaköp mejlas fakturan till dig i samband med att din order är på väg till dig.

Retur & återbetalning

SoffaDirekt tillämpar 14 dagars ångerrätt på samtliga beställningar från den dag godset togs emot. Fraktkostnad tillkommer och är en rörlig kostnad om 10% av varans köpebelopp. Lägsta möjliga returkostnad är 49 kr. Om förpackningen är bruten tillkommer en kostnad för omemballering och hantering på 895 kr. Denna kostnad gäller endast större försändelser och ej textilier, belysning samt liknande produkter.

Du ha även rätt att returnera din vara i 365 dagar mot en rörlig fraktkostnad om 10% av varans köpebelopp. Lägsta möjliga returkostnad är 49 kr. För att uppfylla kraven för öppet köp så skall produkten vara obruten och returneras i originalförpackning och i samma antal kolli som vid ankomst.

Vid en retur sker återbetalning inom 14 dagar från det att vi mottagit, besiktigat och godkänt din retur.

Kontakta oss


Vi finns här för dig!

Om du har några funderingar eller produktfrågor så är du varmt välkommen att kontakta vår professionella kundtjänst. Vi finns här för våra kunder och hjälper mer än gärna till om du undrar över något. Ingen fråga är för liten eller för stor. Här kan du läsa mer hur vi hanterar olika ärenden. För snabbast svar, mejla oss på kundtjanst@soffadirekt.se.

Vänligen se nedan hur vi hanterar olika ärenden.

Adressändring

För din säkerhet kan inte vi tyvärr inte ta emot en adressändring över telefon. Vi ber dig därför att mejla till oss. Du är välkommen att inkomma med din förfrågan till kundtjanst@soffadirekt.se för vidare instruktioner.

Orderbekräftelse

Orderbekräftelsen skickas direkt per automatik till den mejladress som du uppgav vid beställning. Vänligen kolla din skräppost om du inte hittar den. Återkom gärna om det mot förmodan inte löser sig.

Leveransfrågor

      För frågor gällande leveransdatum är du välkommen att mejla till oss. Det kan vara svårt att svara på leveransfrågor över telefon då flera avdelningar samarbetar för att få fram aktuell information. Har du en pågående leverans och önskar komma i kontakt med våra transportörer når du Bring på 08- 120 245 24 samt PostNord på 0771 333 310

Reklamation

Självklart är vi måna om att din produkt ska uppfylla dina förväntningar, men ibland kan saker tyvärr gå fel.

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt vid reklamationer, transportskador och returer behöver vi ett skriftligt underlag från dig. Inkom med ordernummer och beskrivning av ärendet, bifoga gärna bilder som tydligt visar problematiken. Detta för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Tack för din hjälp! Skicka till reklamation@soffadirekt.se

Har du en pågående reklamation kan svarstiden variera beroende på vad som inträffat. Vi återkopplar alltid så snart vi kan.

Faktura samt betalningsfrågor

Qliro är vår betalningspartner och de är ansvariga för alla våra betalningar. Du är välkommen att kontakta Qliro på kundservice@qliro.com eller 08-40 900 300. Återkom gärna om vi kan vara behjälpliga.

Produktinformation

Vi hjälper dig gärna med att hitta rätt möbel för just dig. Hör av dig via mejl eller telefon så hjälper vi dig. Följ din känsla!

Telefonkontakt

Snabbast respons får du i dagsläget via mejl. Om du önskar telefonkontakt når du vår kundtjänst mellan kl 10-16 helgfria vardagar på 011-470 76 76. Observera att väntetiden via telefon just nu är något längre än vanligt, men vi svarar så fort vi kan. Tack för ditt tålamod.

Hittar du inte vad du letar efter, sök här