011-470 76 76 Öppet idag:  
  • FRI FRAKT & FRI RETUR
  • INGA DOLDA AVGIFTER
  • LEVERANS 2-6 DAGAR*
0
Nästa leverans går om:

Logga in

STÄNG

Vanliga Frågor

Kan jag handla via telefon?

Det går alldeles utmärkt att handla via telefon. Vi behandlar all information aktsamt, varpå du som kund kan vara trygg med att lämna ut dina personuppgifter.

Vad kostar frakten?

Alla köp som överstiger 500 kr är helt fraktfria inom Sveriges gränser.

Har ni avbetalning

I samarbete med Klarna kan du välja att delbetala din order i antingen 3, 6, 12 eller 24 månader. Klarna utför en sedvanlig kreditprövning.

Är soffan höger- eller vänsterställd?

Börja med att titta på soffan framifrån sett. Den sida som det öppna avslutet/divanen sitter på avgör huruvida soffan är höger- eller vänsterställd. Exempelvis, om det öppna avslutet/divanen är på höger sida när du tittar på soffan så är soffan högerställd. För hörn- och u-soffor med divan kan det vara annorlunda. Om du är osäker är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Går det att få tygprover hemskickade?

Självklart kan du få tygprover. På den här sidan kan du kostnadsfritt beställa hem tygprover till din brevlåda.

Varför är det billigt?

Vi tillverkar större delen av vårt sortiment själva, i våra egna fabriker. På så vis kan vi kapa både ett och två led i näringskedjan, vilket ger dig absolut lägsta pris. Vi tummar aldrig på kvalitén. Bara på priset.

Vad är det rekommenderade priset?

Alla rekommenderade butikspriser påvisar vad motsvarande produkt i hänsyn till kvalitet och storlek skulle kosta i den traditionella fackhandeln. Priserna är riktlinjer och kan variera över tid.

Hur länge är det öppet köp?

Vi tillämpar 30 dagars öppet köp på alla köp. Ångerfristen börjar från den dag då du mottog din beställning. Vid retur skall alltid vår reklamationsavdelning kontaktas.

Har ni fri retur?

Ja, vi tillämpar vi retur på alla produkter i tre dagar. Vänligen, läs våra köpvillkor för att ta del av de fullständiga returvillkoren.

Kan jag byta leveransadress?

Vi kan skicka din order till en annan leveransadress vid önskemål. Fyll i vilken adress du önskar leverans till vid ordertillfället. Vi kan i vissa fall kontrollera uppgifterna för att undvika bedrägerier.

Ingår inbärning?

Leverans av större gods sker till tomtgräns, trottoar eller portdörr. Mindre försändelser skickas till närmsta postombud.

Kommer möblerna monterade?

Detta varierar från produkt till produkt. Under fliken "specifikation" på respektive produkt hittar du information om monterings för den aktuella produkten. Större produkter är i regel omonterade så att det är möjligt att bära dem till önskad plats.

Vilka öppettider har ert showroom?

Våra showroom är öppna dygnet runt, alla dagar i veckan - oavsett dag på året. Eftersom butikerna är obemannade så låser du själv upp dörren med hjälp av en sms-kod. Mer information hittar du under fliken ”butiker”.

Hur betalar jag min order?

Vi erbjuder ett flertal olika betalningsalternativ genom Klarna. Välj bland kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning, banköverföring eller swishbetalning. Oavsett betalningsmetod så sker all betalning krypterat och säkert.

Är era soffor hårda eller mjuka?

Hårdheten varierar från modell till modell. På produktnivå hittar du information om den aktuella produkten. Vi har kategoriserat alla soffor och sängar som ”mjuk”, ”medium” eller ”fast”.

Hur lång är leveranstiden?

Om produkten finns på lager (se lagerstatus på produktnivå) så skickas ordern normalt nästkommande arbetsdag. Detta ger en leveranstid på 2-6 arbetsdagar.

När sker hemleveransen?

Transportören aviserar alltid minst en dag innan utsatt leveransdag. Aviseringen sker via sms eller telefon. Om dag och tid inte passar så kan du byta dag i samråd med transportören.

Kan jag få bärhjälp?

I de flesta fall kan vi erbjuda bärhjälp. Detta går att välja till när du slutför ditt köp i kassan. Om alternativet inte dyker upp är detta tyvärr inte möjligt på din bostadsort. Läs mer om dessa tjänster under fraktvillkor.

När kommer min faktura?

Fakturan kommer via mail i samband med leverans. Det kan dock dröja ett par dagar från det att du mottagit din order. Observera att fakturan skickas till den mailadress som angavs vid beställningen. Om du har valt delbetalning så kommer första fakturan månaden efter leverans.

Kan jag avboka min order?

Det går alldeles utmärkt så länge din order inte är skickad från vårt lager. Kontakta kundtjänst snarast möjligt för att informera oss om du önskar att avboka eller göra ändringar i din order. Om beställningen har lämnat vårt lager hänvisar vi till våra köpvillkor för mer information.

Fick du inte svar på din fråga, var vänlig och kontakta oss genom att fylla i formuläret nedan.